Magazin mic, vanzari mari. 7 idei de crestere pentru magazinele de mici dimensiuni

10 noiembrie 2023

Atunci cand ai un magazin mic poate parea imposibil sa te lupti cu gigantii eCommerce. In special de cand marketplace-urile locale sau internationale sunt tot mai populare, pare ca exista mereu o alternativa deja bine-cunoscuta la afacerea ta.

Asadar, cum ai putea sa te lupti cu bugete de marketing cu 6 zerouri si echipe formate din sute de oameni?

Ei, bine, nu este necesar un buget similar cu PIB-ul unei tari mici pentru a avea o afacere eCommerce profitabila. Iar cel mai bun exemplu sunt multi dintre clientii MerchantPro, care ne dovedesc in fiecare zi ca afacerile mici pot fi foarte prospere si profitabile.

Idei mari pentru afaceri mici si prospere

In primul rand, trebuie sa vorbim despre elefantul din camera: mentalitatea. Chiar daca nu ai toate beneficiile unui brand mare, cu traditie, e important sa-ti amintesti ca, odata cu cresterea, exista si avantaje care se pierd.

Spre exemplu, companiile mari sunt mai putin agile si nu pot capitaliza foarte usor trendurile din eCommerce. In schimb, asta poate fi sansa ta!

1. Prima impresie conteaza

Magazinele mari au de partea lor reputatia, dar si un nivel de incredere care vine odata cu pozitia de lider, asa ca vizitatorii lor stiu la ce sa se astepte.

In cazul unui magazin mic, aceste lucruri trebuie castigate. Ofera vizitatorilor tai o experienta de navigare facila si placuta. Nu ai nevoie de un buget urias pentru a construi un site custom, ci doar de o platforma eCommerce pe care iti poti construi rapid un magazin pregatit sa vanda.

2. Semnalele de incredere schimba perceptii

Din pacate, scamming-ul in eCommerce e o realitate. Multi dintre vizitatorii de site-uri online stiu ca magazinele necunoscute pot fi riscante si ca pot plati pentru o comanda care nu va ajunge niciodata la ei. De asemenea, pot avea semne de intrebare cu privire la calitatea produselor.

Depinde de tine sa-i convingi ca nu au de ce sa se ingrijoreze. Iata cum poti face asta:

  • Adauga toate simbolurile pentru plati securizate pe site-ul tau, intr-un loc vizibil. Astfel, vizitatorii tai vor sti ca datele cardurilor lor sunt in siguranta;
  • Adauga datele de contact, inclusiv adresa si numarul de telefon, pe homepage. De regula, magazinele construite in scopuri de scam nu au aceste date vizibile, din motive evidente;
  • Logo-urile social media, cu link catre profilurile tale arata si ele ca magazinul tau este de incredere – scammerii incearca sa nu lase foarte multe urme online;
  • Recenziile si testimonialele contribuie atat la increderea in magazin, cat si la increderea in calitatea produselor comercializate.

3. Poti avea rezultate mari cu un buget mic

Mentionam anterior ca marimea bugetului nu este direct corelata cu succesul in eCommerce. Chiar daca reclamele TV sau colaborarile cu influenceri populari nu se potrivesc cu bugetul tau, exista numeroase alte tactici pe care le poti aplica pentru a-ti maximiza investitia:

  • Refoloseste continutul pe care il produci – acesta nu va ajunge la toti urmaritorii tai pe toate canalele, asa ca il poti reposta sau re-crea intr-un alt format;
  • Lucreaza cu micro-influenceri – chiar daca reach-ul lor este mai mic, ei au de regula comunitati mai active si mai deschise sa-i asculte;
  • Testeaza, testeaza, testeaza – fie ca este vorba de reclame sau de alte tactici de marketing, testeaza orice inainte de a investi un buget consistent.

4. Loializeaza clientii inca de la inceput

Nu este niciodata prea devreme sa creezi programe de loialitate, mai ales ca este cu pana la sapte ori mai ieftin sa vinzi din nou unui client existent decat sa achizitionezi unul nou.

Astfel, iti recomandam sa creezi un program de loialitate inca de la lansarea magazinului si sa incepi sa iti recompensezi clientii.

Ecommerce

5. Actiuni mici pentru rezultate mari

Daca vrei sa cresti rapid si sustenabil, cea mai sigura cale este sa-ti impresionezi cumparatorii. Iata cateva idei deloc costisitoare, insa de mare impact:

  • Adauga un bilet de multumire scris de mana in fiecare colet – pentru un unboxing memorabil;
  • Adauga mici cadouri la fiecare comanda. Din nou, nu trebuie sa fie nimic costisitor, chiar si o mica punga de bomboane poate insemna enorm;
  • Intreaba-i pe cumparatorii tai ce poti imbunatati. Fa-o sincer si implementeaza feedback-ul lor.

Aceste mici gesturi ii fac pe cumparatori sa vorbeasca despre brandul tau, chiar si atunci cand nu le-o ceri in mod explicit. Aceasta este cea mai buna reclama de care poti avea parte

6. Exploateaza slabiciunile concurentilor tai

De cativa ani deja, consumatorii au inceput sa se indrepte spre micile afaceri in detrimentul lanturilor mari. Acestia prefera sa cumpere de la mici antreprenori sau de la afaceri de familie, pentru ca le percep ca fiind mai autentice si mai putin orientate catre obtinerea profitului cu orice pret.

In plus, afacerile mici ofera experiente de shopping mai placute. Poti traduce asta in comunicarea magazinului tau astfel:

  • ā€œLucram doar cu furnizori locali pentru ca sustinem economia locala, la fel ca si tineā€ – aceasta este si o explicatie foarte buna pentru diferenta de pret, daca preturile tale sunt mai mari decat ale gigantilor eCommerce;
  • ā€œSupport-ul nostru este 100% uman – nu vei discuta cu un robot, ci cu un om care te intelege din primaā€;
  • ā€œIata echipa care produce si iti livreaza cu drag produsele preferateā€ – adauga fotografii si povestea inceputului afacerii tale pentru a o umaniza. Gigantii eCommerce nu pot face asta!

7. Foloseste marketplace-urile pentru a castiga rapid primii clienti

Sigur, comisioanele sunt mari si, de multe ori, produsele tale sunt ā€œsufocateā€ de altele similare. Cu toate astea, marketplace-urile pot fi un prim pas excelent.

Vei castiga primii clienti si primele recenzii pentru produsele tale, recenzii pe care le poti folosi pe termen lung. In plus, iti vei testa ideea usor si cu costuri reduse.

Aceste recomandari sunt doar inceputul, iar ambitiile tale se pot extinde inclusiv peste granitele tarii. Cu atat mai mult daca ai magazinul in platforma MerchantPro, care iti ofera optiuni excelente de a vinde international, perfect localizat.

Asadar, orice este posibil, indiferent de cat infricosatoare pare concurenta. Curaj!

Lasa un comentariu