Un an de crestere in eCommerce cu peste 100 de instrumente lansate in platforma MerchantPro

20 mai 2021

Prima parte a anului 2020 a reprezentat startul unui proces de reinventare si evolutie accelerata pentru industria eCommerce din Romania, care a inregistrat o crestere cu 30% si atingerea pragului de 5,6 miliarde de euro. Mai mult, statisticile noastre pentru primul trimestru din 2021 vorbesc de la sine: cresteri cu 110% in valoarea comenzilor si 82% ca numar al tranzactiilor online ale magazinelor MerchantPro.

In toata aceasta perioada, platforma MerchantPro a fost permanent pregatita sa satisfaca nevoile de business ale utilizatorilor sai, noi sau deja existenti. Pe langa implementarea de solutii dedicate si adaptate necesitatilor fiecarui client, am reusit in paralel sa urmarim noile directii strategice ale pietei si sa venim in intampinarea utilizatorilor MerchantPro cu noi instrumente si solutii de top, unele dintre acestea in premiera absoluta in Romania. De asemenea, comerciantii ā€œmigratiā€ din offline au beneficiat de tot sprijinul nostru pentru dezvoltarea propriilor afaceri online.

Descopera in continuare cele mai importante aplicatii si solutii eCommerce implementate in platforma MerchantPro in ultimul an.

Aplicatii strategice

Pentru a contribui la cresterea magazinelor din platforma MerchantPro, am pus la dispozitia comerciantilor o serie de aplicatii de business strategice special create pentru a sustine atingerea acestui obiectiv: Marketplace, Program de afiliere, Comenzi & abonamente recurente, Multi Store, Wallet si Puncte de loialitate.

Aplicatii strategice

Marketplace

O premiera absoluta pe piata SaaS de eCommerce din Romania, aplicatia Marketplace iti permite sa transformi magazinul tau online MerchantPro intr-un Multi-Seller Marketplace complet echipat. Poti adopta oricand o noua directie de business cu riscuri reduse, care iti ofera control total asupra tuturor actiunilor din platforma si profitabilitate crescuta. Descopera mai multe motive pentru care sa iti deschizi propriul tau marketplace.

Multi Store

Aplicatia Multi Store este solutia de care ai nevoie cand urmaresti sincronizarea mai multor magazine pe baza unui stoc comun. Inventarul de produse din magazinele conectate este sincronizat si actualizat automat la orice modificare de stoc intr-unul dintre acestea. De asemenea, cand creezi produse noi in magazinul principal, modificarea se va propaga catre toate magazinele secundare, iar catalogul de produse va fi in permanenta actualizat in toate locatiile.

Descopera pe blog mai multe detalii despre cum functioneaza aplicatia Multi Store.

Extinderea modulelor de localizare

Platforma MerchantPro pune la dispozitia utilizatorilor sai o serie de functionalitati care faciliteaza vanzarile internationale, iar unul dintre acestea este modulul multi-lang. Pentru magazinele care au setat acest modul am implementat noi optiuni care permit ca, in momentul schimbarii limbii in magazin, utilizatorul sa fie redirectionat catre prima pagina a magazinului in noua limba selectata sau sa ramana in pagina curenta, care se va afisa insa in limba aleasa.

Solutii pentru conversii

Ca sa ai o afacere online profitabila, este important sa dispui de instrumentele necesare pentru a transforma vizitatorii magazinului tau in cumparatori. Descopera in continuare cateva dintre acestea, implementate in platforma MerchantPro in ultimul an.

Solutii pentru conversii

Program de afiliere

Cu aplicatia Program de afiliere ai posibilitatea de a-ti crea si administra in mod absolut independent propriul program de afiliere in magazinul tau MerchantPro. Creeaza un formular de inregistrare dedicat pentru afiliati si uita de vremurile in care aveai nevoie de intermediari – tu administrezi direct afiliatii si beneficiezi de control si transparenta complete in ceea ce priveste comisioanele.

Afla mai multe detalii pe blog despre avantajele lansarii propriului program de afiliere.

Comenzi & Abonamente recurente

Aplicatia Comenzi & Abonamente recurente este un instrument de mare ajutor in fidelizarea clientilor magazinului tau. Poti crea diferite tipuri de abonamente asociate produselor, iar cumparatorii pot selecta in pagina de produs recurenta dorita. Comenzile se vor plasa automat la implinirea termenului selectat de client, iar acesta va fi notificat via email pentru a efectua plata.

Gaseste pe blog mai multe informatii despre crearea abonamentelor pentru produse in magazinul tau MerchantPro.

Wallet

Aplicatia Wallet este un instrument cu ajutorul caruia poti oferi clientilor posibilitatea acumularii de credite convertibile in bani, pe care acestia le pot utiliza ulterior pentru plati in cadrul magazinului tau. Portofelul virtual le permite clientilor inclusiv acumularea punctelor de loialitate, in cazul in care derulezi un astfel de program in magazin, dar si incasarea retururilor sau a creditelor de tip Bonus cashback.

Pe blog gasesti mai multe informatii despre cum poti creste vanzarile cu ajutorul functiei Wallet, iar in sectiunea Help afli detalii despre cum functioneaza aplicatia Wallet.

Puncte de loialitate

Asa cum sugereaza si numele, aplicatia Puncte de loialitate iti ofera posibilitatea de a rasplati anumite actiuni efectuate de clienti in magazin prin acordarea de puncte de loialitate valorice, ce pot fi acumulate in Wallet. Poti alege dintre mai multe criterii de acordare a acestor credite si poti defini durata lor de valabilitate sau limita procentuala din valoarea unei comenzi ce poate fi achitata pe baza punctelor de loialitate.

Afla de pe blog mai multe informatii despre crearea unui program de loialitate profitabil.

Web Marketing tools

Nu mai este nevoie sa explicam de ce magazinul tau online trebuie sa fie prezent si conectat la toate mediile in care isi petrec timpul potentialii clienti. Instrumentele de marketing MerchantPro iti permit sa te conectezi mai usor la toate aceste platforme si, nu in ultimul rand, sa intelegi comportamentul si modul in care vizitatorii interactioneaza cu website-ul si continutul tau. Astfel, printre optiunile facute disponibile in ultimul an se numara integrarea cu noul Google Analytics 4, integrarea cu Enhanced Analytics direct prin Google Tag Manager, conectarea integrata a magazinului cu Whatsapp si multe altele.

Web Marketing

Integrarea cu noul Google Analytics 4

Integrarea existenta cu Analytics din cadrul MerchantPro a fost extinsa pentru a sustine si noua versiune Google Analytics 4 (GA4). Daca alegi sa convertesti o proprietate existenta de Analytics la noul GA4, va fi necesara reinstalarea aplicatiei Google Analytics din panoul de control al magazinului.

Integrarea cu Enhanced Analytics direct prin Google Tag Manager

Monitorizarea performantei magazinului tau online este esentiala, iar un instrument extrem de util in acest sens este functia Enhanced eCommerce din Google Analytics. Pentru a face lucrurile mai simple, am integrat in platforma MerchantPro posibilitatea de a activa si utiliza Enhanced eCommerce direct pe baza configuratiei din Google Tag Manager-ul tau.

Log-uri activitate detaliate

Sectiunea Loguri activitate, disponibila in meniul Rapoarte, iti ofera informatii detaliate despre toate schimbarile survenite la nivelul catalogului, incluzand produsele, categoriile si producatorii, la nivelul setarilor contului si magazinului, la nivelul template-ului de design al magazinului, precum si in contabilitate.

Poti vedea informatii detaliate despre actiunile tuturor administratorilor si, de asemenea poti filtra actiunile salvate in log-uri in functie de specificul acestora.

Logs

Eficientizari pentru serviciile de livrare

In ceea ce priveste livrarile, am venit in intampinarea comerciantilor MerchantPro cu o serie de integrari menite sa le usureze atat calcularea taxelor de transport, dar si sa puna la dispozitia clientilor lor cat mai multe optiuni de livrare. Astfel, am introdus in platforma Metode de livrare specifice la nivel de Oras, Calcul automat al costului de transport pentru FanCourier, Cargus, Sameday, posibilitatea ridicarii comenzilor Sameday din EasyBox, integrarea retelei de lockere DPD Click&Collect, serviciul Coletaria Home Delivery si serviciile CollectPoint si EBox pentru FanCourier.

Metode de livrare specifice la nivel de Oras

Stim ca fiecare business are anumite particularitati, de aceea in platforma MerchantPro iti oferim posibilitatea sa definesti zonele de livrare la nivel de oras si implicit sa utilizezi curieri sau metode de livrare specifice si in functie de localitate, nu doar la nivel de judet sau tara. Astfel, business-ul tau este pregatit sa ofere livrare locala ultra-rapida sau sa efectueze servicii tip delivery.

Calcul automat al costului de transport pentru FanCourier, Cargus, Sameday

Daca livrezi cu FanCourier, Cargus si Sameday, in platforma MerchantPro ai posibilitatea de a activa calculul automat al costului de livrare, in functie de adresa introdusa de client la checkout. Astfel, tu castigi timp pretios, deoarece costul de livrare este furnizat in mod automat de API-ul curierului. In plus, ai si optiunea de a ajusta acest cost, pe baza unei formule dinamice de calcul.

Integrarea retelelor de lockere DPD Click&Collect, SameDay EasyBox, CollectPoint si Ebox pentru FanCourier

Ridicarea coletelor din retelele de lockere devine tot mai populara printre clientii magazinelor online, asa ca am extins integrarea existenta cu SameDay si la nivelul retelei de EasyBox-uri. De asemenea, DPD Click&Collect si FanCourier sunt alte doua optiuni din seria integrarilor cu locatii de pick-up introduse in platforma MerchantPro.

ERP & facturare

Un alt element foarte important pentru toti comerciantii este eficienta proceselor, de la sincronizarea stocurilor si pregatirea coletelor pentru expediere, pana la procesul de facturare. Astfel, am introdus in platforma MerchantPro o serie de aplicatii si functii extrem de utile: integrarea cu sisteme ERP, facturare utilizand societati multiple, sincronizarea stocurilor cu Smartbill, utilizarea mai multor societati pentru facturarea prin Smartbill, afisare factura fiscala in contul de client, noi optiuni de filtrare in exportul de facturi, noi optiuni pentru afisarea codurilor de bare pe Proforme, ordonare personalizata a produselor pe proforme si facturi.

ERP & Facturare

Integrarea cu sisteme ERP

Integrarea unei solutii software ERP in magazinul tau online te ajuta sa castigi timp pretios prin automatizarea sarcinilor repetitive si prin reducerea la minimum a erorilor umane. Aceasta aduce o contributie importanta la simplificarea operatiunilor recurente si la cresterea productivitatii. In plus, permite centralizarea informatiilor despre clienti si comenzi si o mai buna gestiune a stocurilor si facturilor, ceea ce asigura un nivel de performanta crescut pentru afacerea ta. Solutiile ERP care pot fi integrate cu magazinele MerchantPro sunt Sedona, Facturis, Senior ERP, Socrate ERP, SoftOne si SmartBill.

Facturare utilizand societati multiple

Optiunea introdusa in aplicatia de Contabilitate este ideala cand vrei sa utilizezi simultan mai multe societati pentru a emite facturile fiscale. In aplicatie poti instala mai multe instante, care utilizeaza fiecare date diferite pentru societatea emitenta, astfel incat sa o poti selecta usor pe cea dorita in momentul facturarii.

Optiuni noi pentru Comenzi & retururi

Pentru o afacere online este esential ca procesele privitoare la comenzi si retururi sa se deruleze rapid. De aceea, am introdus in platforma mai multe functii si aplicatii care eficientizeaza aceste operatiuni: Formular de retur, Schimb de produse, Cantitate minima sau maxima permisa intr-o comanda, Cantitati negative pentru produsele dintr-o comanda, Format personalizat pentru ID-urile de comenzi, Comanda de tip retur, Completare automata a codului postal in panoul de control, Clonare comenzi si Splitare sau unire automata de comenzi in functie de stocul produselor + alte noi optiuni in listingul de comenzi si in exporturile de produse si comenzi.

Retururi

Clonare comenzi

Am introdus pentru fiecare comanda posibilitatea de a aplica actiunea de clonare. In momentul in care clonezi o comanda, duplicatul comenzii se va deschide intr-o pagina de editare, in care poti adauga sau elimina produse, poti modifica datele de client, poti modifica statusurile, precum si alte actiuni specifice. Dupa salvarea modificarilor, noua comanda va fi adaugata automat si o vei putea regasi in listingul corespunzator de comenzi. Optiunea este extrem de utila mai ales in cazul comenzilor recurente pe care anumiti clienti le pot plasa sau in cazul comenzilor care au fost anulate si pentru care se solicita ulterior procesarea.

Formular de retur

Pentru a-ti simplifica procesele de prelucrare si monitorizare a retururilor, am introdus aplicatia Formular de retur, special destinata acestui scop. Setarile din aplicatie iti permit sa adaptezi intregul proces conform politicii tale de retur, cum ar fi definirea intervalului de timp in care clientul poate trimite o cerere de retur din magazin, selectarea produselor care permit returnare si multe altele.

Functia Schimb de produse

In cadrul aplicatiei Formular de retur poti regasi o noua functionalitate care permite clientilor tai sa solicite un Schimb de produse, direct din magazin. Dupa activarea acestei optiuni in magazin, clientii vor putea selecta daca pentru anumite articole doresc sa efectueze un schimb de produse, in locul unui retur clasic. Produsele dorite la schimb trebuie sa fie deja adaugate in cos in momentul initierii acestui tip de retur. Schimbul de produse este permis doar daca produsele noi au o valoare mai mica sau egala cu totalul produselor returnate.

Splitare sau unire automata de comenzi in functie de stocul produselor

Optiunile de splitare sau unire iti permit atat procesarea mai eficienta a comenzilor, cat si expedierea mai rapida a produselor catre clienti. O comanda poate fi splitata in mai multe comenzi individuale pentru fiecare dintre produsele comandate, in functie de criterii precum disponibilitatea stocului pentru produsele si cantitatile din comanda, localizarea produselor in depozite sau alte criterii definite la nivel de produs. Unirea mai multor comenzi provenite de la acelasi client, pe langa avantajele operationale de procesare, te ajuta si sa oferi clientului o experienta de shopping mai simpla si mai eficienta in ceea ce priveste costurile de transport.

Imbunatatiri pentru Cart & checkout

Stim ca profitabilitatea unui magazin online depinde in mare masura si de eficienta procesului de checkout. De aceea, am adus mai multe imbunatatiri pentru a completa experienta clientilor in ultima faza a procesului de achizitie, cum ar fi: Cos de cumparaturi persistent si optiune de Cart Sharing, noi setari pentru modul Guest Checkout, camp pentru Ziua de nastere in contul de client.

Cart & checkout

Cos de cumparaturi persistent

Cand vrei sa incurajezi finalizarea procesului de achizitie pentru utilizatorii autentificati, poti opta suplimentar pentru asigurarea pentru acestia a persistentei cartului. Produsele vor fi salvate in cosul de cumparaturi pe perioada nedeterminata, iar clientul va putea vizualiza continutul cartului pe orice dispozitiv pe care se autentifica (cos de cumparaturi persistent).

Optiune de Cart Sharing

Prin setarea Cart Sharing ii permiti utilizatorului sa isi trimita prin email un link catre cosul de cumparaturi in care a adaugat produse, pentru a finaliza comanda la un moment ulterior.

Noi optiuni pentru Catalogul de produse

Aranjarea pe categorii a produselor te ajuta sa le oferi clientilor magazinului tau o perspectiva mai clara asupra ofertelor pe care le propui. De aceea, am continuat sa implementam si alte functii de mare ajutor in acest sens.

Catalog

Categorii dinamice de produse

Rolul acestor categorii este de a grupa in mod automat sub o categorie comuna, pe baza unor filtre definite de tine, produse care la origine sunt asignate pe categorii statice.

Printre altele, poti folosi categoriile dinamice spre exemplu pentru a afisa in magazin diferite categorii de sezon, cum ar fi o categorie de tipul Back to school, care va grupa produse din diferite categorii statice (laptop-uri, rechizite, imbracaminte etc.).

Colectii de produse

Rolul colectiilor de produse este tot de a grupa produse care au anumite particularitati, dar de data aceasta cu scopul utilizarii interne in panoul de control al magazinului.

Dupa creare, colectiile de produse pot fi folosite in cadrul aplicatiei Formular de retur – daca spre exemplu pentru anumite produse permiti returul, dar pentru alte articole nu se accepta returnarea, poti crea o colectie de produse care accepta retur si ulterior in setarile aplicatiei Formular de retur vei seta ca returul este posibil doar pentru colectia respectiva de produse.

Spre deosebire de categoriile dinamice, colectiile nu pot fi afisate in magazin.

Trei niveluri de subcategorii pentru categoriile statice

Am introdus pentru categoriile statice posibilitatea de a avea 3 niveluri de subcategorii asociate. In cazul in care setezi categoriile statice ca vizibile in magazin, la accesarea categoriei in pagina vor fi afisate produsele care au fost asignate pe categoria respectiva.

Facilitati pentru clienti

Este important sa le oferi clientilor magazinului tau diverse facilitati si optiuni care sa-i faca sa se simta apreciati. In acest sens, am lansat o serie de optiuni care iti permit notificarea acestora, blocarea anumitor clienti sau prin care le poti oferi posibilitatea de a lasa comentarii despre produsele achizitionate: dezactivarea posibilitatii de creare cont in magazin, trimitere manuala pentru notificarile de revenire in stoc a produselor, notificare automata la adaugarea de credite in Wallet-ul de client, Blacklist, setarea unui SMTP extern direct din panoul de control, comentarii de produs doar pentru achizitiile verificate.

Clienti

Comentarii de produs doar pentru achizitiile verificate

Recenziile de produse devin mai credibile pentru alti clienti atunci cand acestea vin de la persoane cu achizitii verificate, iar astfel sunt incurajate alte cumparaturi in magazin. Din acest motiv, ti-am pus la dispozitie in platforma MerchantPro aplicatia Comentarii produse, cu ajutorul careia poti permite postarea de comentarii doar pentru utilizatorii care au achizitionat produsul respectiv.

Optiuni la plasarea unei comenzi de tip Guest Checkout

Multi clienti prefera sa plaseze comenzi prin Guest Checkout, fara a mai fi nevoie sa isi creeze un cont de client, insa acest lucru poate crea dificultati pentru comerciant la gestionarea profilurilor de client asociate sau in analizarea performantei magazinului. Astfel, am introdus posibilitatea crearii unui profil distinct de Guest la fiecare comanda, cu alocarea clientului pe un profil existent in functie de email, telefon sau o combinatie a celor doua, ori fara salvarea de profil in lista de clienti (varianta nerecomandata).

Disponibilitate optiune Creare cont

Pentru a oferi cat mai multa flexibilitate comerciantilor MerchantPro, am introdus si setarea de a dezactiva posibilitatea de creare cont. Datorita acestei optiuni, le poti permite clientilor sa plaseze comenzi doar pe baza de Guest checkout.

Design & interfata de magazin

Ca administrator, ai nevoie de flexibilitate si de varietate in ceea ce priveste aspectul magazinului tau. Intelegem asta, asa ca ti-am pus la dispozitie o serie de noi optiuni: template-uri de bannere si doua noi formate, noi optiuni pentru bannere, includerea unui banner pe toate subcategoriile de produse, administrare mai facila a imaginilor de produs, noi optiuni pentru redimensionarea imaginilor, atribut ALT pentru imagini, imagini alternative de produs in paginile de listing.

Design

Template-uri de bannere si doua noi formate

Poti crea bannere de tip imagine intr-un mod mult mai facil, utilizand o serie de template-uri predefinite. Dupa incarcarea imaginii de fundal a banner-ului, poti seta textul pe care vrei sa il afisezi pe imagine, pozitia acestuia, modelul de dispunere si alte particularitati. Practic ai la dispozitie un sistem automatizat de creare a bannerelor, prin doar cateva click-uri! De asemenea, am lansat in platforma MerchantPro si doua noi tipuri de bannere: Wide Bottom si Custom.

Optiuni extinse pentru bannere

Introducerea bannerului de tip Grid iti permite sa adaugi mai multe imagini de bannere, care vor fi dispuse sub forma de grila pe o zona extinsa din magazin, care poate ocupa oricat de mult spatiu doresti. Totodata, am introdus pentru bannerele Multi-image posibilitatea de a opta pentru o afisare optimizata pe dispozitivele mobile, dar am inclus si posibilitatea de afisare a unui banner in paginile de tip eroare 404.

Imagini alternative de produs in paginile de listing

Pentru toate magazinele MerchantPro am implementat posibilitatea setarii ca la pozitionarea mouse-ului peste imaginea de produs din listing sa se afiseze o imagine secundara a produsului. Astfel, utilizatorii vor avea instant o perspectiva mai ampla asupra fiecarui produs, iar nivelul interactivitatii paginilor de listing din magazin va creste.

Atribut ALT pentru imagini

La incarcarea unei imagini de produs, am introdus posibilitatea adaugarii un text descriptiv al pozei, care va fi folosit ca atribut ALT pentru imaginea respectiva. Atributul ALT este utilizat in codul HTML pentru a descrie continutul unei imagini si, printre altele, ajuta motoarele de cautare sa inteleaga imaginea respectiva si contextul acesteia si ulterior sa o indexeze in avantajul tau.

Noi optiuni pentru redimensionarea imaginilor

Pentru a-ti usura misiunea la adaugarea de imagini in magazin, am adaugat o noua optiune in sectiunea Setari sistem. Setarea Redimensionare si completare cu alb a fundalului permite ca fundalul sa fie completat cu alb pana la obtinerea dimensiunii pe care ai ales-o, daca imaginea incarcata este mai mica decat dimensiunea de resize a thumbnail-urilor.

Optiuni de export catre platforme terte

Acuratetea informatiilor este esentiala pentru un magazin online care vrea sa vanda inclusiv pe platforme terte. De aceea, am introdus in sistemul MerchantPro noi optiuni care sa eficientizeze acest proces pentru clientii nostri.

Exporturi

Feed predefinit de produse pentru Glami.ro, eComod.ro si Teamdeals.ro

Daca magazinul tau face parte din segmentul Fashion, ai acum la dispozitie un feed predefinit de produse pentru Glami.ro. De asemenea, am introdus pentru magazinele din segmentele Casa & Gradina si cel generalist posibilitatea de a utiliza feed-uri predefinite pentru marketplace-urile eComod.ro, respectiv Teamdeals.ro.

Categorii Google Shopping in exporturile de produse

Pentru a-ti simplifica listarea produselor in platforma Google Shopping, am introdus posibilitatea de a asocia categoriilor din magazin corespondentul din sistemul de categorii Google Shopping si de a include aceste informatii in feed-urile de produse.

Flexibilitate extinsa pentru implementarea de promotii

Promotiile sunt unul dintre principalele puncte de interes ale unui magazin online. De aceea, in platforma MerchantPro ti-am pus la dispozitie mai multe functii si optiuni prin care poti implementa si gestiona mai usor promotii de diferite tipuri in magazinul tau: Extinderea modului de functionare pentru promotiile Produse Combo, Promotie de tip Produs cadou aplicabila la nivelul cartului, Promotii de tip Livrare gratuita aplicabile doar pentru anumite produse din cos, Marcaje grafice diferentiate pe produsele din shop, in functie de tipul promotiei.

Promotii

In acest articol ti-am prezentat doar o parte dintre cele peste 100 aplicatii si functionalitati lansate in ultimul an in sistemul MerchantPro. La acestea se adauga update-urile si optimizarile lunare in fiecare zona a platformei, gandite sa sustina cresterea afacerilor online construite cu MerchantPro.

Ce urmeaza? Vom continua sa inovam si sa ne lasam inspirati de tine si de catre ceilalti utilizatori ai nostri, pentru a va oferi tuturor in continuare cea mai buna solutie SaaS pentru eCommerce din Romania.

Lasa un comentariu