Pregateste-ti strategia de vanzari pentru perioada de dupa incheierea sezonului de cumparaturi

23 decembrie 2021

Sarbatorile de iarna sunt cel mai aglomerat sezon pentru eCommerce. Daca ai reusit sa faci fata fluxului de masiv comenzi si sa castigi clienti noi, probabil ai acumulat un capital care a depasit asteptarile. Felicitari!

Stim totodata ca eCommerce este o industrie ciclica si ca majoritatea antreprenorilor din domeniu vad prima parte a anului ca pe o perioada moarta, insa lucrurile nu trebuie sa stea chiar asa.

Daca ai avut vanzari peste asteptari in ultima parte a lui 2021, de ce nu ai continua acest trend? Probabil ca majoritatea cumparatorilor si-a epuizat bugetele si s-a plictisit de scrollat prin magazinele online, insa mai exista in continuare destule persoane care stiu ca urmeaza o perioada a reducerilor, asa ca isi pregatesc bugetul pentru aceasta. Sau oameni pentru care shopping-ul reprezinta o constanta, un stil de viata. Hai sa aflam in continuare cum ii poti atrage pe acestia in magazinul tau.

10 strategii pentru a vinde mai mult la inceput de an

In primul rand, adaptabilitatea e cheia. Nu te mai poti baza pe un apetit de cumparaturi peste medie, dar poti incerca alte strategii, precum cele de mai jos.

1. Prioritizeaza campaniile de email

Ai niste adrese de email noi in baza de date dupa sarbatorile de iarna? Perfect, acum este momentul sa le utilizezi! Clientii care au facut recent cumparaturi sunt inca incantati de ultima comanda, asa ca un nou email de la tine ii poate bucura.

Spre exemplu, le poti multumi pentru comanda si oferi un cod de reducere pentru urmatoarea sesiune de cumparaturi. O promotie e tot ce au nevoie pentru a se reactiva si pentru a deveni clienti loiali, nu doar ocazionali.

2. Aminteste-le clientilor tai de carturile abandonate

Email-urile de tip reminder despre carturile abandonate au o rata de succes de peste 10%. In perioada sarbatorilor, foarte multi cumparatori adauga produse in cart, iar apoi uita de ele.

Daca acele produse nu sunt specifice sarbatorilor, un reminder ii poate face pe vizitatori sa se intoarca si sa finalizeze cumparaturile.
Citeste in sectiunea de Help de pe site-ul nostru despre recuperarea carturilor abandonate si cum poti automatiza aceasta strategie.

3. Foloseste programe de afiliere sau campanii cu influenceri

Ecommerce

Dupa ce se incheie agitatia de Craciun, cea mai buna metoda de a aduce noi cumparatori in magazinul tau este sa mizezi pe increderea acordata de acestia persoanelor publice din online. Asadar, planifica promotii sau campanii impreuna cu influenceri din domeniul tau cat mai devreme in luna ianuarie.

Astfel de strategii cresc nu doar numarul de cumparatori pe termen scurt, ci si brand awareness-ul companiei tale – un element care iti poate spori vanzarile pe termen nelimitat.

Descopera pe site-ul nostru cum poti utiliza aplicatia Program de afiliere simplu si eficient, chiar daca nu ai mai facut asta anterior.

4. Scapa de inventarul vechi

Luna decembrie este sinonima cu sezonul promotiilor si al reducerilor, iar asta iti ofera o ocazie minunata de a atrage noi cumparatori cu oferte de nerefuzat. Cu aceest prilej, poti scapa de stocurile vechi si pregati depozitele pentru produsele din sezonul urmator. Astfel, toata lumea castiga! In plus, in magazinul tau MerchantPro poti seta usor reguli de discount, care te vor ajuta sa iti atingi obiectivul.

5. Creeaza campanii de loializare

Ecommerce

Suplimentar fata de promotiile din aceasta perioada, poti oferi extra discount-uri clientilor loiali. Regulile le stabilesti chiar tu si poti viza fie clienti care au cumparat cel putin o data, fie clienti cu vechime (cu mai multe comenzi in ultimul an).

Orice ai alege, cumparatorii se vor bucura pentru ca le-a fost rasplatita fidelitatea! Nu uita ca in email-ul in care anunti aceasta promotie sa explici clar ca nu este valabila pentru toata lumea – e cel mai bun mod de a-ti face clientii loiali sa se simta cu adevarat speciali.

6. Incearca social commerce

Daca nu ai facut-o deja, trebuie sa stii ca vanzarile directe pe canale social media cum ar fi Facebook, Instagram sau TikTok (pentru cei mai tineri dintre cumparatorii tai) sunt un trend extrem de profitabil.

Tot ce trebuie sa faci este sa-ti listezi produsele pe platforma pe care audienta ta petrece cel mai mult timp. Nu uita, insa, ca va trebui sa platesti si un comision pentru fiecare vanzare, asa ca ai grija la preturile pe care le setezi.

7. Trimite recomandari personalizate

Ai avut un produs-vedeta in perioada sarbatorilor – un anumit model de telefon, o pereche de cizme sau un rucsac urban? Acum este momentul sa trimiti tuturor cumparatorilor acelui produs o lista cu accesorii recomandate sau produse complementare.
Este foarte important in acest caz sa te asiguri ca produsele recomandate sunt cu adevarat relevante, dar si ca respecti regulile pentru o campanie de email marketing eficienta.

8. Creeaza giveaway-uri si tombole

Pentru acei cumparatori care si-au epuizat bugetele la finalul lui 2021, giveaway-urile si tombolele sunt o alternativa excelenta de a se rasfata cu produse noi fara a scoate bani din cont. In schimb, pentru tine reprezinta o ocazie excelenta de a-ti creste numarul de urmaritori in social media, precum si numarul abonatilor la newsletter.

Atunci cand creezi o astfel de campanie, nu uita sa citesti regulile platformei pe care o publici! Daca le incalci, contul tau poate fi inchis.

9. Pregateste-ti strategia de vanzari internationale

Ecommerce

Daca te-ai gandit sa te extinzi pe plan international, insa nu ai reusit sa o faci pana acum, inceputul anului este momentul perfect pentru asta! Ai timp suficient sa-ti creezi un magazin international si sa-l promovezi pana la urmatoarea perioada cu vanzari masive. In plus, cu MerchantPro ai nevoie doar de investitii minime pentru a face pasul catre noi piete si, cel mai probabil, spre rotunjirea veniturilor produse de afacerea ta.

10. Incurajeaza schimburile, nu retururile

Ianuarie este recunoscuta drept luna retururilor, un lucru foarte neplacut pentru cashflow-ul tau. Daca vrei sa reduci rata de retur, incurajeaza schimburile de produse si instruieste-ti echipa de support sa le ofere clientilor alternative pentru articolele pe care vor sa le schimbe.

Fie ca e vorba de un cadou pe care l-au primit si nu e pe gustul lor, fie ca e vorba de o marime nepotrivita, cu siguranta se pot gasi alternative in magazinul tau.

Este adevarat ca sezonul cumparaturilor masive are loc o singura data pe an. Insa, cu o strategie corecta, implementata din timp, poti mentine un nivel excelent al vanzarilor chiar si in perioada post-sarbatori. Asa ca, aplica tacticile recomandate in acest articol si foloseste la maximum functionalitatile pe care le ai la dispozitie in platforma MerchantPro. Iar daca ai nevoie de detalii suplimentare, iti reamintim ca si colegii din Centrul de Asistenta Clienti iti stau la dispozitie cu sprijinul tehnic de care ai nevoie.

Lasa un comentariu