eCommerce personalizat: cheia creșterii magazinelor online in 2024

5 aprilie 2024

Magazinele online au un avantaj major fata de cele traditionale, acela ca pot personaliza ofertele in functie de preferintele cumparatorilor. In magazinele clasice, rafturile arata la fel pentru toata lumea, iar produsele pe care le poti cumpara in zona caselor de marcat sunt acelasi pentru oricine trece pe acolo.

Pe de alta parte, intr-un magazin online poti personaliza aproape totul si poti crea “rafturi” dedicate fiecarui comparator. Spre exemplu, in majoritatea magazinelor clasice de haine, produsele pentru femei sunt primele si trebuie sa treci printre ele chiar daca vrei sa ajungi la sectiunea pentru barbati sau la cea dedicata copiilor.

In schimb, intr-un magazin online, poti directiona fiecare vizitator fix catre categoria pe care o prefera, ceea ce reduce timpul de browsing si creste probabilitatea unei vanzari. Iar acesta este doar unul dintre beneficiile personalizarii in eCommerce.

Iata cateva altele:

De ce sa investesti in eCommerce personalizat?

Pe scurt: pentru ca vizitatorii si cumparatorii tai se asteapta la experiente personalizate. Cifrele vorbesc de la sine:

Daca inca nu folosesti oportunitatile de personalizare la potentialul lor maxim, iata cateva tactici pe care le poti implementa.

Tactici de personalizare eCommerce

Personalizarea in eCommerce este ceva ce trebuie sa dezvolti si sa imbunatatesti constant. Pe masura ce apar noi tehnologii, vei avea si noi oportunitati. De aceea, te invitam sa alegi cateva tactici din cele de mai jos si sa cauti mereu sa le optimizezi sau sa adaugi unele noi.

Vinde cu pana la 30% mai mult cu recomandari personalizate de produse

Spre exemplu, Aqurate Personalize, o solutie AI pentru recomandari inteligente de produse, este disponibila pentru toti utilizatorii platformei MerchantPro.

Cu ajutorul acesteia, poti plasa recomandari de tip cross-sell atat in pagina de produs, cat si in cart. Conform datelor Aqurate, aceste recomandari duc la o crestere a veniturilor eCommerce de pana la 30%.

Marele avantaj este furnizat de inteligenta artificiala, care te va ajuta sa faci recomandari personalizate si extrem de relevante pentru cumparatorii tai.

1. Segmenteaza cumparatorii

Segmentarea cumparatorilor in functie de datele demografice si preferinte te poate ajuta sa trimiti campanii relevante de email, dar si sa creezi campanii de ad-uri mai bine targetate, cum sunt cele care folosesc, spre exemplu, audiente “lookalike” pe platformele Meta.

Iata cateva idei de segmentare:

  • In functie de orasul de rezidenta -> pentru a targeta cumparatorii carora le poti oferi livrare rapida;
  • In functie de tipurile de produse comandate de obicei -> pentru a-i anunta atunci cand sunt reduceri la produsele lor preferate;
  • In functie de valoarea comenzii -> pentru a le oferi discounturi sau livrare gratuita;
  • In functie de perioada in care cumpara -> pentru a le trimite emailurile la timp, mai ales celor care cumpara doar in perioada sarbatorilor, spre exemplu.

Poti crea numeroase segmente aici in functie de prioritatile tale. Cheia este sa te asiguri ca nu trimiti tuturor aceeasi campanie de email. Multi dintre ei se vor dezabona de la newsletter daca primesc prea mult emailuri irelevante.

2. Colecteaza date aditionale pentru campanii mai relevante

Pe MerchantPro ai posibilitatea de a adauga mai multe tipuri de campuri aditionale, cu ar fi cel in care poti solicita la checkout data de nastere a clientilor. Informatia te poate ajuta astfel sa le trimiti clientilor tai felicitari si cadouri sau discounturi cu ocazia aniversarii acestora.

Iti recomandam in acelasi timp sa renunti la campurile care nu sunt necesare pentru expedierea comenzii optionale. Cu cat un formular contine mai multe campuri, cu atat mai putini cumparatori il vor completa. Unii ar putea chiar renunta la comanda daca acesta este prea stufos.

3. Personalizeaza fiecare campanie de email

Spuneam anterior ca emailurile personalizate au o rata de conversie de sase ori mai mare decat cele nepersonalizate. In email marketing ai numeroase posibilitati de personalizare:

  • Numele destinatarului in subiect este cel mai bun mod de a creste rata de deschidere;
  • Numele destinatarului in corpul emailului va face ca acesta sa fie si citit, nu doar deschis;
  • Continut personalizat in functie de localizare;
  • Continut personalizat in functie de activitatea in platforma ta (vezi segmentele sugerate mai sus);
  • Continut personalizat in functie de ultima comanda plasata: un discount pentru acelasi produse sau pentru produse complementare.

Un email cu subiectul “Andreea, ai reduceri la produsele tale preferate” va avea mereu o rata de conversie mult mai mare decat “Prinde ultimele reduceri din magazinul X”.

4. Creeaza campanii speciale pentru anumite grupuri de clienti

Pe MerchantPro poti crea grupuri de clienti in cadrul carora poti seta diferite reduceri si promotii. Iti recomandam aceasta functie in special pentru clientii loiali ai magazinului tau, carora le poti oferi reduceri exclusive, consiliere personalizata de shopping si multe altele.

5. Creeaza landing page-uri speciale

Stii acele reclame care iti afiseaza o pereche de pantofi, iar cand dai click pe ad are loc redirectionarea catre o pagina cu toti pantofii pe care ii vinde magazinul respectiv? Ei bine, acesta este opusul bunelor practici in personalizarea eCommerce.

Pentru a creste rata de conversie, ai nevoie de fluiditate si continuitate in mesaje. Astfel, orice campanie ai desfasura (Google Ads, TikTok Ads, Meta Ads, campanii cu influenceri), asigura-te ca ai un landing page dedicat.

In cadrul respectivei pagini este important sa folosesti un limbaj similar cu cel din campanie si sa directionezi utilizatorii fix catre produsele promovate. De exemplu, in cazul unei campanii cu influenceri in care promovezi o singura categorie de produse, asigura-te ca landing page-ul mentioneaza influencerul care si-a directionat comunitatea catre magazinul tau (o fotografie ar fi perfecta!) si afiseaza produsele din cadrul campaniei. Exista sute de tactici de personalizare in eCommerce. Nu e necesar sa le folosesti pe toate simultan, dar iti recomandam sa experimentezi cu cat mai multe dintre ele, pentru a le gasi pe cele care functioneaza cel mai bine pentru magazinul tau.

Personalizarea este unul dintre cele mai mari atuuri in eCommerce, asa ca foloseste-o cat mai mult posibil!

Lasa un comentariu