Cum atragi in magazinul tau online mai multe vanzari pentru Luna Femeilor

22 februarie 2022

Dupa campaniile eCommerce de Valentineā€™s Day si Dragobete, ne pregatim de urmatorul eveniment major pentru comertul online, Luna Femeilor. Incepand de la martisoare sau micile cadouri de Martisor si continuand cu florile si cadourile de 8 martie, luna care sta sa inceapa va debuta cu vanzari in forta, ca in fiecare an.

Pentru tine, ca antreprenor eCommerce, acesta este un nou prilej de crestere a vanzarilor si de atragere a unor noi clienti, pe care ulterior ii poti fideliza. Mai ai cateva zile la dispozitie pentru a crea campanii si experiente cu adevarat utile in aceasta perioada, asa ca ti-am pregatit in continuare cateva recomandari.

Inainte de a incepe, insa, tine cont de cateva lucruri importante pentru cumparaturi online in luna martie:

1. Aproape orice produs poate deveni un cadou

De la masini, electronice si electrocasnice pana la bijuterii handmade, produse gourmet sau haine si accesorii, cadourile pot fi dintre cele mai diverse. La fel ca in perioada Craciunului, unii cumparatori aleg cadouri simbolice sau tematice, in timp ce altii se orienteaza spre cadouri utile sau extravagante.

Ca atare, chiar daca magazinul tau nu vinde flori, ciocolata sau martisoare, este important sa pregatesti campanii de 1 si 8 Martie. Oricat de excentrice sau nisate ar parea produsele pe care le vinzi, aminteste-ti ca exista numerosi consumatori care vor sa ofere cadouri unice si memorabile.

2. Audienta ta este mai larga decat pare la prima vedere

Intr-adevar, majoritatea cumparatorilor din aceasta perioada sunt barbati. Insa, este important sa nu excluzi pe nimeni atunci cand pregatesti campaniile.

Cadourile oferite de femei altor femei sunt, de regula, subiectul unei cercetari mai aprofundate, asa ca pregateste informatii detaliate pentru produsele tale. De asemenea, nu uita nici de copiii sau adolescentii care vor sa ofere un dar mamelor, bunicilor, colegelor, prietenelor sau profesoarelor.

Ceea ce ne conduce la punctul urmator.

3. Pregateste produse cu semnificatii diverse

Suntem inca sub influenta Valentineā€™s Day si Dragobete, asa ca ne vine cumva natural sa atasam o semnificatie sentimentala cadourilor de 1 si 8 Martie. Insa, nu toate aceste cadouri sunt oferite partenerelor de viata.

In consecinta, creeaza o oferta diversificata, cu articole care pot fi daruite prietenelor, colegelor de scoala sau de serviciu si rudelor.

Hai sa aflam in continuare cum poti ajuta orice cumparator sa gaseasca usor tot ce are nevoie in magazinul tau.

4 moduri de a oferi cumparatorilor o experienta facila in luna martie

Discutam anterior despre faptul ca (aproape) oricine poate face parte din targetul tau si ca (aproape) orice poate fi un cadou de 8 Martie. Totusi, este esential sa realizezi o segmentare care sa te ajute sa le oferi utilizatorilor atat idei noi, cat si cadourile pe care acestia stiu deja ca si le doresc.

1. Creeaza categorii speciale in magazinul tau

O sectiune dedicata lunii martie este cat se poate de indicata. Creeaza o categorie dinamica in magazin si include in aceasta o selectie de produse potrivite pentru aceasta ocazie. Daca poti oferi si discounturi, cu atat mai bine! Nu uita ca toti cumparatorii vin dupa o perioada plina de cadouri, asa ca orice posibilitate de a face economii este binevenita.

Ecommerce

In cadrul categoriei speciale pentru luna martie, separa produsele in subcategorii care sa-i ajute pe cumparatorii mai putin inspirati. Cateva idei:

  • Cadouri pentru mama;
  • Cadouri pentru iubita/sotie;
  • Cadouri pentru bunica;
  • Cadouri pentru prietene;
  • Cadouri pentru colege.

Segmentarea clientilor magazinului te va ajuta sa le asiguri utilizatorilor o navigare rapida direct la categoriile de interes si sa gaseasca inspiratia de care au nevoie.

2. Fa cumparaturile de ultim moment mai usoare

Rtimul vietii ne poate face pe multi dintre noi sa uitam de sarbatorile de primavara, chiar daca florariile fizice de peste tot abunda in oferte care ne amintesc constant acest lucru. Mai mult, chiar daca ne amintim de persoanele foarte apropiate, exista posibilitatea sa uitam de colege sau de rudele ceva mai indepartate. Astfel, pentru cumparaturile „last minute”, este important sa facilitezi cumparaturile rapide in magazinul tau:

  • Guest checkout – optiune disponibila si in panoul de control al magazinului tau MerchantPro ii ajuta pe cumparatori sa plaseze comenzile ultra-rapid, fara a fi nevoie sa creeze un cont si sa introduca prea multe date;
  • Livrare rapida – aceasta este cea mai cautata optiune in luna martie; poti oferi, spre exemplu, livrarea in cateva ore in orasul tau sau livrare in 24 de ore in alte orase din tara.

Ecommerce

3. Adu inapoi in magazin cumparatorii care au abandonat cosurile

In frenezia cumparaturilor de ultim moment, multi cumparatori uita sa finalizeze comanda si chiar renunta la ea de tot. Ajuta-ti clientii, fie ei logati sau fara cont creat in site, sa revina in magazin cu un email automatizat pentru recuperarea cartului abandonat.

In plus, poti crea un Cupon de reducere, pentru a le oferi clientilor un motiv in plus sa finalizeze comanda.

4. Adauga optiuni pentru achizitiile de lux

Dupa cum spuneam mai sus, nu toata lumea se limiteaza la cadouri simbolice in aceasta perioada. Daca oferi produse de lux, este momentul sa ii ajuti pe cei care vor sa faca o surpriza de neuitat sa o poata duce la bun sfarsit, chiar daca le depaseste bugetul.

Spre exemplu, poti crea campanii de email marketing pentru clientii existenti, care au facut deja cateva achizitii in magazinul tau. Daca utilizezi deja aplicatia Wallet pentru fidelizarea clientilor, le poti trimite un email care sa le aminteasca valoarea creditelor existente in portofelul lor electronic si economiile pe care le pot face.

Flexibilitatea este de asemenea foarte importanta. Alaturi de metodele de plata obisnuite, ofera si posibilitatea de plata in rate – cel mai rapid mod de a arata ca intelegi nevoile cumparatorilor tai si ca ii poti ajuta sa-si indeplineasca dorintele oricand.

Concluzii

La fel ca orice alta campanie, cele de 1 si 8 Martie au la baza o cunoastere aprofundata a utilizatorilor tai si a profilului cumparatorului ideal. In platforma MerchantPro gasesti aplicatii si functionalitati eCommerce numeroase, de la cupoane de reducere pana la plata in rate sau crearea de pachete de produse.

Insa, este crucial sa stii ce cauta cumparatorii tai in aceasta perioada. Spre exemplu, sunt mai interesati de reduceri sau de livrarea rapida? De plata in rate sau de acumularea de puncte de loialitate? De cadouri simbolice sau de cadouri-statement? Raspunde-ti la aceste intrebari si esti gata sa lansezi campanii de succes pentru 1 si 8 Martie.

Lasa un comentariu