Cum sa generezi venituri recurente in magazin in perioada sarbatorilor

3 decembrie 2021

Stim cu totii ca perioada cumparatorilor de la finalul fiecarui an, deschisa de Black Friday, genereaza cele mai mari venituri in eCommerce, iar expertii estimeaza pentru 2021 vanzari record la nivel global, cu mult peste cele ale anilor trecuti. Mai mult, in ce priveste Romania, analiza MerchantPro pentru Black Friday 2021 a identificat deja cresteri de +20% in numarul de vanzari si +36% in valoarea comenzilor la nivelul celor peste 1.500 de magazine din platforma.

Chiar daca perioada sarbatorilor trece foarte repede, exista in continuare mai multe sarbatori care te pot ajuta sa maximizezi profitul magazinului tau online. De aceea, indiferent daca te-ai bucurat de venituri-record de Black Friday, nu este cazul sa faci bilantul inca. Dimpotriva, aceste vanzari pot reprezenta un fundament excelent pentru o crestere viitoare constanta.

Totusi, cum poti atrage venituri recurente in perioada sarbatorilor si dupa incheierea acesteia? Intr-adevar, consumatorii cumpara mai mult decat de obicei in aceasta perioada, dar asta nu inseamna ca o vor face mereu din acelasi loc. Pentru a-i determina sa revina in magazinul tau ca sa achizitioneze urmatoarele cadouri si provizii de sarbatori, trebuie sa le dai macar un motiv bun sa o faca. Descopera in continuare cateva recomandari.

1. Implementeaza un sistem de puncte de loialitate

Ecommerce

Principiul dupa care poti crea un program de loialitate profitabil este foarte simplu: de fiecare data cand un utlizator inregistrat cumpara ceva din magazinul tau primeste un numar de punct direct proportional cu valoarea comenzii. Spre exemplu, 10 puncte la fiecare leu cheltuit. Aceste puncte pot fi transformate in bani la urmatoarea comanda.

Astfel, daca un utilizator are 50 de puncte in cont, le poate folosi la urmatoarea comanda si scadea astfel valoarea ei cu 50 RON. In functie de preferintele tale, punctele de loialitate:

  • Pot avea o durata determinata (ex: trebuie folosite in maximum 12 luni) sau una nedeterminata (pot fi folosite oricand);
  • Se pot aplica doar pentru achitarea unui anumit procent din valoarea comenzii sau se pot aplica fara limita procentuala; in cea de-a doua varianta, clientul ar putea, de exemplu, sa achite intreaga valoare a comenzii cu puncte de loialitate.

Poti seta toate aceste optiuni si multe altele din panoul de control al magazinului tau MerchantPro dupa ce ai instalat aplicatia Puncte de loialitate.

In plus, ai la dispozitie si posibilitatea de a seta notificarea automata a clientilor referitor la expirarea valabilitatii creditelor sau la adaugarea acestora in Wallet (aplicatie despre care poti sa afli mai multe in punctul urmator).

Cu aceasta ocazie, le reamintesti cumparatorilor sa revina in magazin pentru a realiza si alte achizitii, mai ales ca in perioada sarbatorilor astfel de mesaje pot fi exact ce au consumatorii nevoie. Avand bugetele deja intinse la maximum, un reminder ca exista posibilitatea unor discount-uri semnificative poate reprezenta pentru ei cea mai buna veste a zilei!

2. Creeaza portofele digitale pentru clientii tai

Ecommerce

Pentru a permite acumularea punctelor de loialitate, este necesara instalarea in magazin a aplicatiei Wallet. Iar asta nu este tot. In portofelul digital, clientii pot acumula creditele obtinute in urma aplicarii unei reguli de tip Bonus cashback pe care ai setat-o in magazin sau pot fi incasate, la cererea expresa a acestora, contravalorile retururilor, de asemenea sub forma de credite. In plus, poti alimenta chiar tu Wallet-ul anumitor utilizatori, pentru a le oferi un motiv in plus sa faca si alte cumparaturi in magazinul tau online.

Astfel, cu creditele valorice acumulate in portofelul digital pot fi efectuate plati partiale sau integrale pentru comenzile noi, in functie de setarile alese de tine, iar asta va aduce dupa sine si o crestere a vanzarilor afacerii tale eCommerce.

3. Experimenteaza cu mai multe tipuri de discount-uri

Ecommerce

Dupa Black Friday, discount-urile noi sunt mai rare. Majoritatea comerciantilor mizeaza pe faptul ca produsele lor vor fi cumparate si la suprapret pentru ca… toata lumea cumpara acum. Acest lucru este partial adevarat, insa destul de daunator pe termen lung. Poti genera venituri recurente de sarbatori si dupa incheierea sezonului daca alegi sa fii unul dintre putinii comercianti care isi ajuta clientii sa faca economii.

In magazinul tau MerchantPro poti crea diferite tipuri de discount-uri si promotii in doar cateva click-uri:

  • Preturi dinamice – reduceri de pret procentuale sau fixe pentru anumite produse sau categorii de produse;
  • Produse combo – promotii de tipul X+Y gratis, X+Y cu -50%, discounturi bulk etc);
  • Reguli pentru cart – aplicare de transport gratuit dupa un anumit prag sau la adaugarea unui anumit produs in cos, produse gratuite etc;
  • Discount-uri pentru anumite grupuri de clienti (Ex: clientii loiali).

Te incurajam sa experiementezi in magazinul tau MerchantPro cat mai multe dintre aceste idei de aplicare a discount-urilor si promotiilor si sa descoperi pe parcurs care dintre acestea functioneaza cel mai bine in cazul clientilor tai.

4. Creeaza abonamente lunare

Ecommerce

Daca vinzi produse care sunt cumparate la intervale regulate, poti oferi in magazin posibilitatea de creare a unor abonamente pentru achizitii recurente. Categoriile de produse care se preteaza pentru acest caz sunt:

  • Produse alimentare;
  • Cosmetice si detergenti;
  • Hrana pentru animalele de companie.

Cu alte cuvinte, vorbim de produse pe care cumparatorii le folosesc constant. In schimbul unui abonament cu pret modic (ex: 10 RON/lunar), le poti ofera abonatilor discounturi exclusive (*ex: -25% la toate produsele, -35% la anumite categorii de produse etc).

Abonamentele pentru comenzi recurente vin cu doua beneficii majore. In primul rand, iti aduc un venit recurent intrinsec, care, desi modic, este unul pe care te poti baza. Mai apoi, iti ofera o ocazie excelenta sa le amintesti abonatilor ca pot profita de beneficiile abonamentului deja platit. Desigur, o parte dintre ei vor folosi probabil respectivele remindere ca un prilej de anulare a abonamentului, insa clientii cu potential de fidelizare vor dori sa beneficieze la maximum de ocazie, plasand noi comenzi.

5. Ajuta-ti cumparatorii sa-si recupereze cosurile abandonate

Ecommerce

La nivel global, se pierd aproximativ 18 milioane de dolari din cauza cosurilor abandonate. In perioada sarbatorilor, cumparatorii sunt online mai mult ca niciodata si tind sa caute in mai multe magazine pana cand gasesc produsul potrivit.

De cele mai multe ori, cosurile raman abandonate pentru ca:

  • Acelasi produs a fost gasit in alta parte mai ieftin;
  • Cumparatorul a decis sa cumpere cu totul altceva (valabil mai ales in cazul cadourilor);
  • Cumparatorul a uitat pur si simplu de cart.

In prima situatie, nu ai foarte multe de facut pentru a vinde acele produse. In celelalte doua (in special in ultima), poti interveni rapid pentru a aduce cumparatorul inapoi in magazinul tau.

Ai tot ce iti trebuie pentru asta in panoul de control al magazinului tau MerchantPro. Poti ajuta la recuperarea carturilor abandonate in doua moduri:

  • Prin trimiterea unei notificari rapide direct din listing-ul de carturi abandonate (poti inclusiv sa editezi email-ul inaintea de a-l expedia);
  • Prin retagetarea vizitatorilor care au abandonat carturi prin reclame pe Google sau Facebook.

Ambele optiuni sunt extrem de usor de folosit, au costuri minime (sau zero in cazul email-urilor) si te pot ajuta sa recuperezi comenzi care ar ramane pierdute fara interventia ta.

Foloseste recomandarile de mai sus pentru a-ti asigura vanzari recurente in magazin atat de sarbatori, cat si in restul anului. In plus, daca ai nevoie de indrumari suplimentare, colegii din Centrul de Asistenta Clienti iti stau la dispozitie oricand, pentru a te ajuta cu sfaturi despre functionalitatile din platforma MerchantPro si nu numai.

Lasa un comentariu