Principalele argumente care pot atrage cumparatorii in magazinul tau online

8 septembrie 2022

De ce ar trebui sa vina cumparatorii in magazinul tau online si nu in cel al vecinului de „https”? Stim ca te gandesti adeseori la factorii diferentiatori si la campanii de marketing din ce in ce mai complexe care sa atraga cat mai multi cumparatori.

Campaniile de promovare au, desigur, rolul lor extrem de important. Dar, mai important decat campaniile si targeting-ul acestora este ceea ce comunici prin intermediul lor. Hai sa aflam impreuna care sunt cele mai convingatoare argumente din eCommerce care ii fac pe cumparatori sa aleaga un anumit magazin.

Ce ii poate atrage pe cumparatori in magazinul tau online

Deoarece deciziile bazate pe date concrete sunt cele mai recomandate, am extras pentru tine cateva argumente dintr-un studiu Statista. Asadar, iata in continuare ce ar trebui sa implementezi sau sa comunici mai clar pentru a atrage mai multi cumparatori.

1. Livrare gratuita

Conform studiului mentionat, peste 53% dintre cumparatori considera ca livrarea gratuita reprezinta cel mai important factor pentru luarea deciziei de a face cumparaturi online. Acest lucru nu este deloc surprizator: atunci cand livrarea e gratuita, achizitia poate fi chiar mai ieftina decat daca utilizatorul ar merge intr-un magazin traditional, deplasare pentru care ar trebui sa plateasca transportul.

Ca atare, iti recomandam ca, daca este posibil, sa introduci livrarea gratuita. Daca nu ai un numar suficient de mare de comenzi pentru a face asta, poti alege sa cresti preturile cat sa acopere macar o parte din costul transportului sau sa oferi livrarea gratuita doar peste o anumita valoare a comenzii.

Ecommerce

2. Cupoane si reduceri

Asa cum era de asteptat, pe locul doi se situeaza cupoanele si reducerile. De aceea, vanzarile magazinelor online bat orice record de Black Friday, spre exemplu.

Black Friday are loc doar o data pe an, insa poti organiza oricand campanii de reduceri sub alta denumire. Iata cateva idei:

  • La schimbarea sezonului, atunci cand pregatesti magazinul pentru adaugarea de produse din colectia noua;
  • Atunci cand vrei sa scapi de stocurile vechi;
  • Cand unele produse se apropie de termenul de expirare;
  • Cand vanzarile sunt mai mici decat de obicei si ai nevoie de cash rapid;
  • Daca vrei sa stimulezi loialitatea si sa oferi reduceri doar cumparatorilor fideli.

Optiunile sunt nenumarate, iar alegerea perioadelor de reduceri depinde doar de modul in care iti organizezi tu afacerea.
Din panoul de control MerchantPro poti adauga cupoane de reducere sau poti seta reguli de discount disponibile pentru toti clientii sau care pot fi asociate doar pe anumite grupuri de clienti pe care le definesti.

3. Recenzii de la alti cumparatori

93% dintre cumparatori citesc recenzii inainte de a cumpara un produs. 47% dintre acestia vor impartasi experientele pozitive, in timp ce aproape toti (95%!) vor vorbi despre cele negative.

De aceea, este important sa ai cat mai multe recenzii pozitive, pe cat mai multe platforme. Daca mai ai de lucrat la numarul de recenzii sau la calitatea lor, poti afla de aici cum sa imbunatatesti review-urile si testimonialele magazinului tau online.

De asemenea, nu uita ca pe MerchantPro poti activa optiunea de comentarii pentru produse si totodata poti colecta feedback de la clienti. Te incurajam sa le utilizezi pe ambele pentru a-ti atinge obiectivul cat mai rapid.

4. Politici de retur permisive

Retururile sunt o problema majora pentru eCommerce, in special in perioade aglomerate, cum este Black Friday. Insa, exista cateva strategii de reducere a returului de produse pe care le poti implementa, cu mentiunea ca este important sa retii ca politicile stricte vor reduce rata de retur, dar si pe cea de cumparare.

In ciuda faptului ca tehnologia a evoluat semnificativ si poti adauga chiar si fotografii 3D sau clipuri video in descrierea produselor tale, multi cumparatori au nevoie sa vada produsul fizic inainte de a se declara multumiti de acesta. In plus, usurinta cu care se pot face cumparaturile online ii determina pe multi sa adauge produse de care nu au nevoie in cos, pentru ca mai apoi sa se razgandeasca.

Desi poate fi neplacut pentru antreprenorii eCommerce, ai nevoie de o politica de retur flexibila pentru a creste increderea in magazinul tau. Vestea buna pentru utilizatorii MerchantPro este ca poti schimba aceasta politica usor ori de cate ori ai nevoie si ca poti seta formularul de retur in magazin in doar cateva click-uri.

5. Proces de checkout rapid si usor

Aici nu este nevoie de prea multe comentarii, deoarece stii deja ca viteza este cruciala in eCommerce.

Pe MerchantPro ai deja un checkout rapid, care poate fi personalizat in functie de propriile tale preferinte. Totusi, retine sa nu soliciti mai multe date decat cele absolut necesare procesarii platii si livrarii comenzii, pentru a scurta timpul de completare a campurilor.

Ecommerce

6. Acumularea de puncte de loialitate

Punctele de loialitate reprezinta una dintre cele mai bune tactici de vanzare online. Acestea creeaza contextul pentru retentia consumatorilor, carora le permiti acumularea de puncte in Wallet cu fiecare achizitie in magazin, pe care le pot folosi pentru alte cumparaturi viitoare in shop.

Pe MerchantPro ai o serie de optiuni extrem de flexibile pentru setarea si acordarea punctelor de loialitate. In plus, acestea merg mana in mana cu optiunea cross-sell – recomandari de produse complementare direct in cart. Asa cum spuneam mai sus, aceste puncte de loialitate pot fi utilizate la cumparaturi ulterioare in magazinul tau.

7. Comentarii favorabile in social media

Dupa cum spuneam mai sus, recenziile si testimonialele pot aduce clienti noi foarte usor. Pe langa cele de pe site, este important sa ai comentarii pozitive si pe alte platforme, cum ar fi cele social media. Acest lucru le permite potentialilor cumparatori sa afle despre afacerea ta direct intr-o lumina favorabila.

De aceea, iti recomandam sa incurajezi comentariile la toate postarile tale social media, fie ca sunt referitoare la produse sau la serviciile aditionale pe care le oferi. In magazinul tau MerchantPro, poti instala aplicatia comentarii Facebook, care le permite utilizatorilor sa comenteze direct cu profilul lor Facebook.

8. Metode de plata si de livrare diverse

Flexibilitatea este extrem de importanta in eCommerce, mai ales cand vine vorba despre cele mai semnificative aspecte ale unei comenzi: livrarea si plata.

Evita sa te bazezi pe o singura metoda de plata sau de livrare, chiar daca stii ca sunt cele mai populare printre cumparatorii tai. Pe MerchantPro, poti adauga usor mai multe metode de plata si poti seta metode de livrare dorite. Iti recomandam sa testezi cat mai multe dintre acestea inainte sa le alegi pe cele care vor ramane permanent in magazinul tau.

Concluzie

Inainte de a lansa campanii de marketing scumpe, intoarce-te un pic la lucrurile de baza. Bifezi cat mai multe dintre argumentele de mai sus? Daca nu, incepe prin a lucra la acest aspect. Aminteste-ti ca utilizatorii vor, inainte de toate, conditii avantajoase, preturi bune (sau reduceri semnificative) si flexibilitate in ceea ce priveste metodele de plata si de livrare.

Pentru consultanta suplimentara, nu ezita sa ne adresezi intrebarile tale la Centrul de Asistenta Clienti. Succes!

Lasa un comentariu