Aplicatii si functionalitati care te pot ajuta sa cresti vanzarile magazinului tau MerchantPro

10 decembrie 2021

La MerchantPro lucram permanent la dezvoltarea de noi functionalitati si aplicatii care sa te ajute sa-ti cresti vanzarile cu investitii financiare si de timp minime, de aceea o buna parte dintre functionalitatile platformei sunt create pe baza feedback-ului utilizatorilor. Cu alte cuvinte, am construit impreuna o platforma SaaS exact pentru eCommerce asa cum si-o doresc antreprenorii care ne aleg.

Dezvoltarea de aplicatii si functionalitati a fost si va ramane un proces continuu, asa ca vei gasi mereu noi instrumente care sa te ajute sa vinzi mai mult, mai usor sau mai repede. Iata-le pe cele mai populare dintre acestea.

12 aplicatii si functionalitati MerchantPro care te ajuta sa-ti cresti vanzarile

Daca nu esti sigur care dintre aplicatii te-ar ajuta, inspira-te de la alti utilizatori. Cele mai apreciate aplicatii si functionalitati pentru cresterea vanzarilor din platforma MerchantPro sunt:

1. Puncte de loialitate

Statisticile arata ca sunt cu pana la 70% mai multe sanse sa vinzi iarasi catre un client existent, in timp ce sansele de a o face catre unul nou sunt cuprinse intre 5 si 20%. Ca atare, cel mai usor este sa investesti in loializarea utilizatorilor care au facut deja achizitii in shop-ul tau.

Aplicatia Puncte de loialitate te ajuta sa-ti fidelizezi simplu clientii, alegand sa-i recompensezi cu credite valorice, stabilind totodata si durata valabilitatii lor. Totodata, ai la dispozitie si functia de notificare automata a clientilor la adaugarea creditelor in Wallet sau referitor la apropierea termenului de expirare al acestora, pentru a-i stimula sa foloseasca punctele la viitoare achizitii de produse in magazin. Ceea ce ne conduce la punctul urmator.

2. Wallet

Aplicatia Wallet permite clientilor magazinului tau sa acumuleze atat puncte de loialitate, cat si creditele rezultate in urma aplicarii unei reguli de tip Bonus cashback pe care ai definit-o in magazin. De asemenea, in cazul unui retur, cumparatorul poate solicita rambursarea contravalorii produsului direct in Wallet, sub forma unor credite valorice care pot fi utilizate la achizitii ulterioare in shop. In plus, ai posibilitatea de a alimenta chiar tu cu credite Wallet-ul anumitor clienti pe care doresti sa ii convingi sa revina in magazin pentru alte cumparaturi.

Cu alte cuvinte, le poti oferi utilizatorilor site-ului tau optiuni extinse de acumulare a creditelor valorice, iar in acelasi timp poti defini si modul in care acestea pot fi consumate in magazin (pentru plati intregrale sau partiale), dar si multiplele criterii in functie de care metoda de plata va fi disponibila la checkout (in functie de tara, metoda de livrare, comenzi cu o valoare cuprinsa intr-un anumit interval etc).

Ecommerce

3. Comenzi si abonamente recurente

Comenzi & abonamente recurente este ultima, dar nu cea din urma din seria de aplicatii cu rol de loializare si care contribuie la generarea unui venit constant si stabil. Pe scurt, aceasta iti permite sa implementezi usor in magazin abonamente recurente si sa setezi reduceri procentuale in functie de frecventa acestora – zilnice, saptamanale sau lunare.

In plus, aplicatia iti ofera posibilitatea de a selecta si tipul recurentei de plata, care poate fi manuala – cu plata ramburs la livrare ori pe baza unui link de plata online furnizat automat – sau automata – caz in care va fi necesar sa activezi optiunea de plata recurenta din setarile metodei de plata. Asadar, o aplicatie cu optiuni complete adaptate tuturor preferintelor clientilor tai, care iti va permite sa creezi o predictibilitate in ceea ce priveste veniturile magazinului tau.

4. Program de afiliere

Probabil stii deja ca programele de afiliere sau campaniile cu influenceri online sunt extrem de populare. Motivul acestei popularitati este foarte simplu: iti poti creste vanzarile rapid fara a plati nimic in avans.

Afiliatii care se inscriu in programul tau primesc un comision, pe care il poti stabili asa cum doresti, de fiecare data cand cineva cumpara un produs folosind link-ul lor de afiliat. In cazul in care nu se realizeaza nicio achizitie, nu ai nimic de platit.

Aplicatia Program de afiliere te ajuta sa tii evidenta vanzarilor, sa distribui comisioanele aferente si sa intelegi mai bine performanta retelei tale de afiliati/referreri, datorita rapoartelor usor de accesat. Practic, munca unui intreg departament poate fi realizata cu o singura aplicatie. Afla aici mai multe despre cum te poate ajuta aplicatia Program de afiliere sa cresti vanzarile si cum sa o folosesti la potentialul maxim.

5. Reguli de discount

Regulile de discount din control panel-ul MerchantPro sunt create pentru a-ti oferi flexibilitatea de care ai nevoie. Poti aplica mai multe tipuri de discount-uri, de la reduceri procentuale sau fixe la toata gama de produse, reduceri sau gratuitati pentru anumite combinatii de produse ori discount-uri aplicabile la nivelul cosului de cumparaturi.

De aceea, in magazinul tau gasesti 3 tipuri de reguli de discount: de tip Pret dinamic, Produse Combo si Cart. Selecteaz-o pe cea mai potrivita publicului tau tinta si seteaza super-oferte in doar cateva click-uri!

Ecommerce

6. Cupoane de reduceri

Nimic nu atrage mai multi cumparatori in magazinul tau decat o campanie de reduceri. Insa adaugarea de discount-uri in mod manual este aproape imposibila, mai ales daca ai un magazin cu multe produse.

In magazinul tau MerchantPro gasesti o optiune extrem de utila, care te ajuta sa setezi un cupon de reducere in cateva minute, putand sa stabilesti totodata o limita de utilizare sau un termen de valabilitate pentru acesta. Astfel poti atrage clientii in magazin oferind beneficii precum:

  • Reducere per comanda (procentuala sau fixa);
  • Livrarea gratuita.

7. Grupuri de clienti

Segmentarea clientilor este baza campaniilor de marketing eficiente, mai ales ca, realizata corect, iti poate creste rata de conversie cu pana la 63%.

Din panoul de control al magazinului tau MerchantPro poti incadra usor utilizatorii logati in doua tipuri de Grupuri de clienti: Statice si Dinamice. Diferenta dintre acestea consta in faptul ca asocierea clientilor pe grupurile statice se face in mod manual, in timp ce pentru cele dinamice asignarea se realizeaza in mod automat, in functie de multiple criterii pe care le definesti, precum tipul clientului, tara, categoria produselor comandate, comenzi cu o valoare situata intr-un anumit interval etc.

Astfel, iti va fi mult mai usor sa creezi in magazin promotii dedicate, care te vor ajuta atat sa fidelizezi anumiti clienti, cat si sa cresti profitabilitatea shop-ului tau.

8. Cross-selling

Cross-selling este o practica cu o eficienta crescuta si foarte des intalnita in eCommerce. Pe scurt, prin aceasta tactica poti contribui la cresterea valorii comenzilor, prin oferirea de recomandari de achizitii suplimentare in cart-urile utilizatorilor

De altfel, cross-selling-ul este si mai usor de implementat pentru magazinele din platforma MerchantPro. Cu ajutorul functiei Mod de extragere si afisare produse similare, poti afisa sugestii de produse in cart-ul clientilor care sunt pe cale sa finalizeze o comanda.

Functia te ajuta sa definesti usor produse similare atat la nivel de categorie sau la nivel de produs, cat si in functie de cumparaturi sau vizualizari similare de produse realizate de alti utilizatori, ori pe baza unor nume si tag-uri. Totul pentru ca recomandarile tale sa aiba un impact major.

9. Carturi abandonate

Rata de abandon a carturilor poate ajunge pana la 70%, un procent urias care iti poate stirbi semnificativ incasarile. Insa, avem si vesti bune: nu toate carturile abandonate sunt complet pierdute!

In platforma MerchantPro poti sa intervii rapid si eficient si sa aduci clientii inapoi in magazin pentru finalizarea comenzii. Astfel, poti seta rapid si usor doua solutii:

  • Trimiterea automata de remindere pe email pentru carturile abandonate (poti include si un discount surpriza pentru a stimula revenirea clientilor);
  • Retargetarea lor prin reclame PPC in Google sau Facebook (este necesara instalarea aplicatiei Retargeting).

Citeste aici mai multe despre recuperarea carturilor de cumparaturi abandonate.

10. Alerta revenire in stoc

Ce se intampla atunci cand un cumparator este interesat de un produs care nu se mai afla in stocul magazinului tau? In loc sa pierzi acel client in favoarea concurentilor, poti folosi Alerta revenire in stoc.

Aplicatia permite clientilor tai sa opteze pentru a fi notificati la revenirea in stoc a unuia dintre produsele pe care acestia doresc sa le achizitioneze. Dupa reactualizarea stocului pentru produsele selectate de catre utilizatori, sistemul ii va notifica automat prin email, ajutandu-te sa iti imbunatatesti rata de conversie si volumul vanzarilor.

In plus, pe langa notificarile automate pe care sistemul le trimite potentialilor cumparatori odata cu refacerea stocului, ai posibilitatea sa trimiti si manual aceste notificari catre clienti individuali. Optiunea este foarte utila in cazul in care vrei sa anunti preferential anumiti clienti si poate fi regasita in lista de alerte in asteptare, in dreptul fiecarei inregistrari.

11. Vanzari internationale

Te-ai gandit vreodata sa deschizi portile virtuale ale magazinului tau pentru clienti din afara Romaniei? Daca da, poti vinde international mai usor ca niciodata.

In MerchantPro ai la dispozitie functionalitati pentru extinderea magazinului online pe piete straine: optiunea Multi-Store, domenii locale pentru magazinul tau, CMS multi-lang pentru administrarea magazinului de catre o echipa locala, interfata magazinului disponibila in peste 20 de limbi si multe altele.

Ecommerce

12. Markeplace

Iti poti creste rapid vanzarile introducand in oferta produse noi, cu zero efort logistic. Aplicatia Marketplace iti ofera posibilitatea de a colabora cu alti selleri intr-un mod flexibil si de a-ti creste afacerea rapid si sustenabil.

Spre exemplu, poti alege chiar tu cum functioneaza parteneriatul cu ceilalti comercianti. Detii controlul asupra ofertelor seller-ilor, comenzilor acestora si a incasarilor, stabilesti permisiunile acordate fiecarui comerciant in parte in panoul de control cu acces diferentiat (pentru gestionarea produselor si procesarea comenzilor) si definesti inclusiv metoda si costurile de livrare la nivelul fiecarui seller.

Toate setarile pentru crearea propriului marketplace sunt usor de realizat, iar intreaga platforma este 100% personalizabila in functie de modelul tau de afacere.

Acum ca stii ce variante ai la dispozitie pentru a creste vanzarile magazinului tau online, cauta in panoul de control al magazinului tau MerchantPro aplicatiile si functionalitatile potrivite! Iar pentru sprijin suplimentar, nu uita ca si colegii din Centrul de Asistenta Clienti iti stau la dispozitie permanent cu sfaturi si recomandari.

Lasa un comentariu